רצוי שרופא ישתף את ביה"ס, מחנכת ויועצת בכל תהליך אבחון וטיפול. לקבל מהם מידע על לימודי הילד,
ומילוי שאלון קונרס התנהלות/התנהגות לשם אבחון.
לקבל משוב באופן סדיר על תוצאות הטיפול.
יועצות ומחנכות בתיה"ס אמורות להיות בעלות ידע נרחב ועדכני לבעיית קשב וריכוז, על כל היבטיה ומורכבותה.
ביה"ס אמור לעדכן רופא מטפל על התפתחויות חריגות, כמו נסיגה בלימודים, והתנהגות אלימה.
על ביה"ס לנקוט בגישה עניינית ואוהדת מול ילדים והורים,
ולא להצהיר לדוגמא "שבלי ריטלין הילד לא יכנס לביה"ס".
מאידך, לא לאפשר אצל ילדים איחור לימודי של 1-2 שנים, אלא להפנות את הילד לרה-אבחון,
גם אם באבחון ראשון נשלל ADHD