הפרעה אובססיבית-כפייתית המופיעה בגיל צעיר קשורה לירידה מתמשכת בהשגת השכלה, הנמשכת מבי"ס יסודי עד ללימודים אקדמיים

קשר בין הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD) עם אינדיקטורים אובייקטיביים להישגים בהשכלה

Evaluating the association of OCD with objective Indicators of Educational Attainment a Nationwide Register-Based Sibling Control Study,Pérez-Vigil JAMA Psychiatry,Nov 17

מחקר המבוסס על 2,115,554 אנשים, מתוכם 15,120 אובחנו עם הפרעה אובססיבית כפייתית (OCD), ומצאו כי אנשים עם OCD היו בסיכון גבוה יותר להיכשל בכול הקורסים בבית ספר חובה (יסודי ותיכון), ועם פחות סיכוי להשיג רמת חינוך לתואר ראשון ותואר שני. הקשר היה הגדול ביותר כאשר OCD אובחנה לראשונה לפני גיל 18 שנים.
המשמעות של הפרעה אובססיבית-כפייתית, במיוחד כאשר מתחילה בגיל מוקדם, לקשר מתמשך ועמוק של ירידה בהישגים בכל הרמות החינוכיות. החשיבות המכרעת למיטב הידיעה, שעד כה הקשר של הפרעה אובססיבית-כפייתית (OCD) וביצועים אקדמיים לא נמדד באופן אובייקטיבי. מטרת המחקר הייתה לחקור את הקשר בין OCD לבין תוצאות חינוכיות נמדדות באופן אובייקטיבי בקרב קבוצה ארצית, והתאמת משתנים משותפים וגורמים לא מעובדים משותפים בין אחים.
במחקר זה השתתפו 2,115,554 בני אדם שנולדו בשוודיה בין ה-1 בינואר 1976, ל-31 בדצמבר 1998, ומעקב עד 31 בדצמבר 2013. באמצעות רישום מטופלים הלאומי השוודי וזיהוי בעבר לפי הסיווג הבינלאומי למחלות ולבעיות בריאותיות קשורות, לפי קודי גרסה 10 (ICD-10), זוהו אנשים עם OCD; במסגרת המחקר, זוהו 726,198 משפחות עם 2 אחים או יותר, ומתוכם זוהו 11,482 משפחות עם אחים מלאים, אשר התאימו לאבחנת OCD. ניתוח הנתונים בוצע החל מ-1 באוקטובר 2016 ועד ל -25 בספטמבר 2017. תוצאות עיקריות לפי מדדי המחקר שהעריכו את אבני הדרך החינוכיות הבאות: זכאות לגשת לבית הספר התיכון (בי"ס על-יסודי) לאחר סיום לימודי בי"ס יסודי, סיום בית ספר תיכון, קבלת תואר אקדמי, סיום תואר אקדמי, וסיום לימודים לתואר ראשון.
תוצאות של 2,115,554 אנשים בקוהורט, 15,120 אובחנו עם הפרעה אובססיבית-כפייתית (59% נקבות). בהשוואה לאלו שלא נחשפו, אלו עם OCD היו בסיכוי נמוך משמעותית לעבור את כול לימודי הליבה ואת הקורסים להשלמת בית ספר חובה (יסודי ותיכון), ולגשת לתוכניות מקצועיות או אקדמיות בחינוך על-תיכוני. אנשים עם OCD היו גם בסיכוי נמוך יותר לסיים את חינוך על-יסודי, להתחיל בתואר אקדמי, לסיים השכלה לתואר ראשון, ולסיים תואר שני אקדמי. תוצאות היו דומות במודלים של השוואה בין אחים.אנשים שאובחנו עם OCD לפני גיל 18 הצביעו על הישגים חינוכיים גרועים יותר בכל רמות ההשכלה בהשוואה לאלו שאובחנו בגיל מעל 18. במחקר לא נכללו חולים עם הפרעות פסיכיאטריות נלוות, פסיכוזות, חרדה, מצב-רוח,שימוש בסמים, והפרעות נפשיות  אחרות גרמו לאומדנים חלשים יותר, אך חולים עם OCD עדיין נפגעו בכל תוצאות הספקטרום החינוכי.
הפרעה אובססיבית-כפייתית, במיוחד בהתחלתה המוקדמת, קשורה לירידה מתמשכת ועמוקה בהשגת השכלה לאורך שנים, נמשכת מבי"ס חובה עד ללימודים לתואר אקדמי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s